tiistai 26. tammikuuta 2010

Pragmaattinen markkinointimies


Terve kaikille friendtröpääjille. Olen Tampereella asuva eteläpohjalainen markkinointialan yrittäjä.

Pragmaattinen markkinointi tarkoittaa tekoja myynnin lisäämiseksi, eli en niinkään nauti brandinrakennuksesta ja tunnettuuden lisäämisestä. Mielestäni brandi muodostuu asikkaan kokemuksissa ja asiakas saa kokemuksen vasta sen jälkeen, kun on käyttänyt brandiä, eli ostanut sen.

No, poikkeuksia tietysti on, mutta tämä on ikäänkuin perusteena olla tekemättä brandimainontaa, kun direct response -mainonnalla saa mitattua sen aiheuttaman myynnin JA rakennettua brandiä suoraan asiakkaan kanssa ihan toisella tasolla.

Tämä periaate toimii mielestäni myös silloin, kun markkinoidaan - tai ollaan vain läsnä - sosiaalisessa mediassa; ollaan suoraan asiakkaan kanssa tekemisissä ja, jos annetaan tarpeeksi lisäarvoa, voidaan myös suositella omia tuotteita/palveluita. Toisinaan niitä kysytään, ennenkuin ehtii itse ottaa puheeksi.

Olenkin kirjoittamassa kirjaa aiheesta ja ilokseni olen saanut myös kommentteja SoMe-yhteisöltä, joista osa on tälläkin sivustolla. Kiitos niistä ja lisää saa tulla.

Markkinointiin sosiaalisessa mediassa olen tutustunut parin vuoden aikana lähinnä ameriikan raitilta saatavista lähteistä. Osallistuin esimerkiksi StomperNetin SMARTS-koulutukseen. Olen myös käytännössä kokeillut SoMe-markkinointia ja saanut mielenkiintoisia tuloksia. Nyt kirjaan kokemukseni kirjaksi ja yritän samalla laatia jonkinlaisen käytännön oppaan suomalaiseen ympäristöön.

Kiitos, että sain esitellä itseni. Tervetuloa kaverikseni eri verkostoissa!

Teemu Korpi
Compegra Oy

Connect: http://www.linkedin.com/in/compegra
Follow: http://www.twitter.com/TeemuKorpi
Friend: http://www.facebook.com/teemu.korpi

- Kirjaprojekti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti