Näytetään tekstit, joissa on tunniste sosiaalinen media. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste sosiaalinen media. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 31. tammikuuta 2010

Yrittäjyyden asennetta

Aivan ensiksi: pidän Friendtrepreneurin ideaa erinomaisena. Yrittää voi yksin, mutta yrittäjänä yksin pärjääminen onkin sitten jo eri asia. Kiitos minunkin puolestani Rautasillan Eerolle konseptin luomisesta ja siitä, että saan kunnian kirjoittaa tänne.

Olen Uotisen Oskari. Minut löytää Twitteristä, Facebookista, LinkedInistä ja monesta muusta paikasta. Teen tällä hetkellä gradua Kuopion yliopiston (lue: Itä-Suomen yliopiston) kauppatieteiden laitokselle oppivan organisaation edellytysten tukemisesta pk-sektorin asiantuntijayrityksissä. Työni puolesta sitä vastoin toimin opetuksellisia asiantuntijapalveluita tarjoavan Lyyra-plus oy:n palvelusuunnittelijana ja konsulttina. Sivutoimisesti teen pienimuotoista sosiaalisen median koulutusta toiminimellä.

Yrittäjähenkeä ja uusia yrityksiä tarvitaan. Yrittäjyydellä ja pk-yrityksillä on suuri merkitys kansantaloutemme kannalta. Vaikka yritysten määrä onkin Suomessa kasvanut 1990-luvun laman jälkeen koko ajan, on yrittäjäaktiivisuus silti varsin vaatimattomalla tasolla kansainvälisesti vertailtuna. Mielestäni yrittäjyyden tukeminen valtion taholta on kulkenut pääosin oikeaan suuntaan, mutta paljon olisi vielä tehtävää.

Toimiessani niin palkkatyössä kuin tuoreena yksityisenä ammatinharjoittajana olen huomannut, että yrittäjyys ei ole todellakaan vain omistaja-yrittäjyyttä. Mielestäni tärkeämpi yrittäjyyden ”määritelmä” liittyy asenteeseen. Matti Koiranen on tutkinut ja kirjoittanut sisäisestä yrittäjyydestä, jonka hän määrittelee suhtautumisena työn tekemiseen. Sisäisillä yrittäjillä on visio, jonka eteen he ponnistelevat. Heillä on sisäinen palo siihen, mitä he tekevät.

Tapaamani yritysjohtajat – varsinkin omistaja-yrittäjät – ovat olleet valtaosin luovia hulluja käsitteen positiivisimmassa merkityksessä. He ovat nähneet kirkkaana sen tulevaisuuden, johon he johtajana tai yrittäjänä haluavat päästä. Heille esteet ovat olleet korkeintaan hidasteita, jotka on tehty voitettaviksi. Sisäisenä ja ulkoisena yrittäjänä tunnistan itseni edellisestä. En ole antanut nuoruuteni tai kokemuksen puutteen olla esteenä millekään, mitä olen tehnyt. Hulluista johtajista muuten erinomainen kirja on Helena Åhmanin Hullut johtajat.

Sisäiseen, kuten ulkoiseenkin yrittäjyyteen, sisältyy luontaisena elementtinä innovatiivisuus ja muuntautumiskyky. Nykypäivän turbulentissa liiketoimintaympäristössä yrityksen muuntautumiskyky on välttämättömyys. Toisaalta pienen yrityksen resurssit ovat vähäiset, jotta se pystyisi yksin vastaamaan kaikkiin sitä kohtaaviin vaatimuksiin. Verkostoituminen, yhteistyö ja kumppanuus ovat jotain, jonka avulla voidaan saavuttaa lisäarvoa kaikille verkoston osapuolille uusina liiketoimintamahdollisuuksina, innovaatioina ja vertaistukena. Tähän edellytyksiä tarjoaa myös Friendtrepreneur-verkosto.

Auttamisen fiilis ja yhdessä tekeminen ovat tämän vuosikymmenen trendejä!

Tervetuloa kaverikseni, seuraajakseni tai muuten vaan tutustumaan!


EDIT: 1.4. lähtien yritykseni InFlow on löytynyt Kaupparekisteristä. Tutustu palveluihini!

perjantai 29. tammikuuta 2010

Tulevaisuuden ystäväyrittäjä

Tulevaisuuden yrittäjänä olen erittäin kiinnostunut Ystäväyrittäjyys-ideasta. On hienoa nähdä jo ennen yrityksen perustamista, että on mahdollista saada tukea myös muilta yrittäjiltä. Se kannustaa yrittäjyydestä kiinnostuneita ja antaa aivan varmasti rohkeutta perustaa oma yritys. Verkostoitumisen hyödyt jo aivan yrittäjyyden alkuvaiheissa saattavat osoittautua rahassa mittaamattomiksi.

Itse olen tällä hetkellä siinä tilanteessa, että vasta mietin, ideoin ja unelmoin tulevasta. Olen 22-vuotias helsinkiläinen ja ennen oman yrityksen perustamista aion vielä opiskella ja tehdä ihan tavallista palkkatyötä. Haluan oppia lisää ennen kuin alan yrittäjäksi. Etsinkin tällä hetkellä työpaikkaa, jossa voisin oppia tulevaisuutta varten. Haluaisin saada lisää kokemusta joko tulevasta alastani tai yleisemmin yrittäjälle tärkeistä ominaisuuksista.

Omat kiinnostuksenkohteeni pyörivät tällä hetkellä uutispalveluissa ja sosiaalisessa mediassa. Käytän nyt tätä väylää hyväkseni ja pyydän yhteydenottoja, mikäli tarvitset tai tiedät jonkun, joka tarvitsee oppimishaluista työntekijää. Otan ideoita ja ehdotuksia vastaan, joten ei missään nimessä haittaa, vaikka ala ei liittyisi äsken mainitsemiini.

Lopuksi haluan vielä erikseen kiittää Eero Leppästä Ystäväjäyrittäjyys-ideasta! Tästä on varmasti hyötyä sekä nykyisille että tuleville yrittäjille.

Voit seurata twiittejäni Twitterissä, ystävystyä kanssani Facebookissa ja verkostoitua kanssani LinkedInissä. Tarkemmat yhteystietoni löydät kotisivultani.


Tommy Rosenqvist
www.tommyrosenqvist.fi

tiistai 26. tammikuuta 2010

Pragmaattinen markkinointimies


Terve kaikille friendtröpääjille. Olen Tampereella asuva eteläpohjalainen markkinointialan yrittäjä.

Pragmaattinen markkinointi tarkoittaa tekoja myynnin lisäämiseksi, eli en niinkään nauti brandinrakennuksesta ja tunnettuuden lisäämisestä. Mielestäni brandi muodostuu asikkaan kokemuksissa ja asiakas saa kokemuksen vasta sen jälkeen, kun on käyttänyt brandiä, eli ostanut sen.

No, poikkeuksia tietysti on, mutta tämä on ikäänkuin perusteena olla tekemättä brandimainontaa, kun direct response -mainonnalla saa mitattua sen aiheuttaman myynnin JA rakennettua brandiä suoraan asiakkaan kanssa ihan toisella tasolla.

Tämä periaate toimii mielestäni myös silloin, kun markkinoidaan - tai ollaan vain läsnä - sosiaalisessa mediassa; ollaan suoraan asiakkaan kanssa tekemisissä ja, jos annetaan tarpeeksi lisäarvoa, voidaan myös suositella omia tuotteita/palveluita. Toisinaan niitä kysytään, ennenkuin ehtii itse ottaa puheeksi.

Olenkin kirjoittamassa kirjaa aiheesta ja ilokseni olen saanut myös kommentteja SoMe-yhteisöltä, joista osa on tälläkin sivustolla. Kiitos niistä ja lisää saa tulla.

Markkinointiin sosiaalisessa mediassa olen tutustunut parin vuoden aikana lähinnä ameriikan raitilta saatavista lähteistä. Osallistuin esimerkiksi StomperNetin SMARTS-koulutukseen. Olen myös käytännössä kokeillut SoMe-markkinointia ja saanut mielenkiintoisia tuloksia. Nyt kirjaan kokemukseni kirjaksi ja yritän samalla laatia jonkinlaisen käytännön oppaan suomalaiseen ympäristöön.

Kiitos, että sain esitellä itseni. Tervetuloa kaverikseni eri verkostoissa!

Teemu Korpi
Compegra Oy

Connect: http://www.linkedin.com/in/compegra
Follow: http://www.twitter.com/TeemuKorpi
Friend: http://www.facebook.com/teemu.korpi

- Kirjaprojekti

sunnuntai 24. tammikuuta 2010

Oman itsensä herra -yrittäjä


Kiitos mainiosta paikasta lukea ja kirjoittaa yrittäjyydestä. Teema on hyvä: sosiaalisuus, sosiaalinen media, yrittäjyys ja bisnes. Näin ymmärsin.

Sitä haluaa tehdä työtä mistä tykkää, haluaa vaikuttaa positiivisesti, herättää professionaalista mielihyvää muissakin ja menestyä siinä samalla. Mitäpä muuta? Kun oma työ tulee tehtyä niin hyvin kuin osaa ja saa siitä tunnustusta, seuraavalla kerralla haluaa tehdä sen toisella tavalla vieläkin paremmin tai ainakin toisella tavalla. Joskus sitä onnistuu ja joskus ei niin hyvin. Korkeintaan tyydyttävästi.

Työ, jossa monet asiat saa tehdä omalla tavallaan, on opetus/ohjaustyö. Joka kerralla voi tehdä asioita hieman toisin, vaikka sisältö ei juuri muuttuisikaan. Nykyisin opetus on enimmäkseen ohjaamista ja sosiaaliset ohjelmistot ja verkko muutenkin antavat siihen hyvät välineet. Minä katson sosiaalista mediaa enimmäkseen oppijan näkökulmasta. Oppijoita olemme nimittäin kaikki. Tässä teemassa ei tarvitse erotella tekeekö työtä yrityksen vai oppilaitoksen kontekstissa. Tavoitteenahan aina on jonkinlainen kehittyminen, asiassa kuin asiassa.

Yrittäminen fokusoituu ratkaisuihin, nimittäin ratkaisuja myydään. Kaikilla on joskus kysymyksiä ja ongelmia tai on tarpeita tehdä joitain asioita, joissa ei tunne itseään osaajaksi tai vahvaksi. Olisi hienoa olla superyrittäjä tai opettaja, joka osaa kaiken. Ei olisi ongelmia ja rahaakin riittäisi. Myisit vain vastauksia muille, jos he suostuvat niistä jotain maksamaan. Yrittäjän ongelma on löytää muiden ongelmia, joihin myydä vastauksia. Josko ystäväyrittäjästä olisi apua yrittäjän ongelmaan :) tai ainakin jakamaan ajatuksia?

Ratkaisuja tai ei, työskentelen Valopi Oy:ssä ja keskityn teknologian ja oppimisen rajamaailman asioihin. Ongelmat siellä ovat kaikkialla muualla kuin välineissä. Välineet ovat yleensä helppoja, vaikka monet asiakkaat pitävätkin niitä vaikeina, ainakin aluksi. Tekniikan ihmisenä minulle välineet ja ns. bittijutut ovat helppoja. Siksipä bloggaan enemmän kiinnostavista ja vaikeammista asioista.

Aloitin yritykseni 2004 hieman eri liikeidealla kuin nykyinen. Keskityin nimittäin sanastoihin ja semanttisuuteen, mutta se ei lyönyt leiville. En ole haudannut ideoitani tuossa asiassa, mutta ehkä tuonnempana sitten. Koulutan, esitelmöin, konsultoin ja teen erilaisia projekteja ja myös video-oppaita. Nyt olen tekemässä eOppimistoimialan yrityksistä kartoitusta. Olisko vinkkejä?

@jarmotanskanen

lauantai 23. tammikuuta 2010

Riitta esittäytyy - Always in Beta!

Vuosi 2009 ja erityisesti vuoden loppupuoli yhdessä Eeron (@rautasilta), Jannen (@jpruohisto), Pauliinan (@PauliinaMakela), Kristiinan (@KristiinaMEME) ja monen, monen muun mahtavan uuden some-ystävän kanssa synnytti jotakin arvokasta. Ihan uudella tavalla ja sykkeellä. Päivittäin mietin tätä mahtavaa joukkoa ja yhdessä ihmettelemisen ihanuutta. Harvoin törmää samassa paikassa niin moneen ihmiseen, joilla on sama tekemisen syke (siis jopa virtuaalisesti)! Meillä on jokaisella erilainen tausta, tulemme eri ikäryhmistä ja teemme osin aivan eri asioita. Silti koko joukko asioita yhdistää!

No @raesmaa sitten, minulla on aikamoinen syke, energiaa on. Olen extrovertti, saatan hengästyttää hitaampia. Ideoistakaan ei ole pulaa, tosin tuppaavat jäädä osin käyttämättä. Olen koulutukseltani ns. IT-ekonomi, eli ekonomi pääaineena tietojärjestelmätiede. Opiskelin Tukholmassa (Stockholms Universitet & KTH), jossa myös asuin viisi ihanaa vuotta (1997-2001). Työpolku (en pidä ura-sanasta, kiemurteleva polku sopii paremmin) on kulkenut vahvasti ohjelmistoliiketoiminnassa. Polku alkoi pikkutyttönä IBM:ltä ja jatkui eri ohjelmistotaloissa ERPpien, CRM:ien ja Business Intelligencen parissa. Olen kouluttanut, kehittänyt, tuotteistanut, myynyt, markkinoinut ja rakentanut kumppanikanavia Euroopassa (LinkedIn’issa tarkemmin). Vuosina 2003-2008 sukelsin syvälle IT Service Management/ITIL -kuvioihin. Jos ei ole tuttu sanapari niin kyseessä on it-palvelujohtamisen ja palvelujen tuottamisen parhaat käytännöt, palvelustrategiasta aina tekemiseen asti jatkuva malli.

Välillä on tapana laittaa kaikki uusiksi. Näin kävi myös vuodenvaihteessa 2008. Lähdin tammikuun alussa 2009 Thaimaahan asioita miettimään ja palattuani sain soiton, johon vastasin heti ”kyllä”. Lähdin mukaan perustamaan start up’ia nimeltä Sopima Oy. Sopima on neljäs (kasvu)yritys, jossa olen omistajana, joten yrittäminen vei taas kerran taas voiton. Sopimassa rakennamme SaaS-palvelua sopimustenhallintaan, kutsumme palvelua Sopimusten Verkkopankiksi. Sopiminen kun on viimeinen liiketoiminnan linnake, jota ei ole juurikaan automatisoitu vaan se tehdään aina vaikeimman kautta ja kalliisti. Lienee tuttua. Ajattelimme auttaa yrityksiä tässä, jää energiaa muuhunkin kun sopimusten vääntämiseen ja riskitkin ovat hallinnassa (lue = yrittäjänä voit nukkua yösi rauhassa).

Lähellä sydäntäni ovat siis kasvuyrittäjyys, nopeasti muuttuvan liiketoimintaympäristön haasteiden ihmettely ja ratkominen sekä sosiaalisen median voima. Minulla on pitkä historia ”perinteisen” ratkaisumyynnin ja markkinoinnin parista, on ihanaa 'poisoppia' vanhasta ja miettiä miten asiat voisi tehdä toisin online, SoMen ja verkostojen avulla. Välillä törmään yrittäjiin, joiden mielestä oman palvelun myyminen on ikävää, vaikeaa, pakkopulla. Sitä jaksan ihmetellä eli tässä voin ehkä auttaa. Ja SoMe helpottaa tässä. Privaattipuolesta vielä, olen kahden teinin eronnut äiti, kirjastonhoitajan tytär ja entinen huimapää (laskuvarjohyppyjä ja vuorille kiipeilyä) Helsingin Herttoniemenrannasta.

Yhdessä tekemiseen ja tiedon jakamiseen uskon. Twitter on siinä aivan mahtava väline! Uskon Eeron ideaan ystäväyrittäjyydestä – #Friendtrepreneur rocks! Ruohiston Jannen kanssa olen paljon jo jutellutkin ja todella mielelläni tutustun paremmin muihin ystäväyrittäjiin. SoMe-miitissä viimeistään nähdään!

Ai niin, perustin Spotify-soittolistan nimeltä #Friendtrepreneur rocks! Volume 1. Kerättäisiinkö sinne yrittäjälle sopivia voimabiisejä? Laitoin sinne jo Ismo Alangon Extaasiin, se sopii meille!

Otsikkoni on mottoni: Always in Beta! (kuinka sitä voisi olla muuta kuin beta-vaiheessa…)

Loistovuotta 2010 kaikille!
Riitta Raesmaa

http://twitter.com/raesmaa
http://fi.linkedin.com/in/raesmaa
http://www.facebook.com/raesmaa
skype riittaraesmaa


perjantai 22. tammikuuta 2010

Ilo, uteliaisuus ja aina jotain uutta

Loistojuttu ja kiitos Eero! Tätä juttua kannattaa hartiavoimin ja kepein askelin viedä eteenpäin.

Tässä esittäytyy vuorostaan kaakonkulmilta pikkuinen Pedapoint Oy. Neljäs vuosi yksinyrittäjänä. Tosin yritys on vain osa työeloani. Teen myös palkkatöitä kolmelle työnantajalle. Jonkinlainen CV valaissee. Yritykseni ykkösjuttuja ovat sosiaalisen median opetus/oppimiskäytön koulutukset (lähinnä etäluentoja) sekä oppisisältökäsikirjoitukset.

Oma suhteeni yrittäjyyten on kuin suhde silmien väriin. Minkäs sille tekee. Juuri ennen tämän kirjoittamista pyytelin monisanaisesti anteeksi, että lähetin eräälle palkkatyökontaktille työasioita yksityissähköpostia perjantaina iltapäivällä. En tajunnut, että sellainen voisi ahistaa.

Ymmärtämättömyyttäni voin selitellä sillä, että 20 vuotta elämästäni olen ollut karjatilallinen. Sen päälle maatilalla kasvanut. Ei siinä elämässä ole työaikaa ja vapaa-aikaa, on vain aikaa.

Yrittäjyys lienee kasvuasia. Isä perusti oman firman heti, kun pääsi kansaneläkkeelle ja luopumiseläkkeen rajoitukset poistuivat. Vieläkin 72 vee täysi hööki päällä. Tilintarkastajani on isäni ikäinen yrittäjä ja sama määre pätee: täysi hööki päällä. Esikoinen perusti oman oy:nsä pari kuukautta sitten (verkkosivut auki piakkoin, Insinööritoimisto Rongas Oy). Lähietäisyydellä on kaikin päin tuntumaa pienyrittäjyyden arkeen, myös ympäripyöreisiin päiviin ja siihen, kun nekään eivät riitä. Jotenkin vaan ajanjako työhön ja vapaaseen on niin hankalaa ymmärtää.

Oman firmani sivut ovat ihan onnettomat, missään en ole mainostanut ja silti töitä tulvii. Viime joulukuussa yhden viikon saldo poiki ajatuksen Somekouluttajien listauksesta. Jouduin antamaan pakit toisensa jälkeen. Tyylikkäämpää olisi ollut antaa liuta seuraavia vaihtoehtoja. Listaus nappasi heti. Molemmin päin, sekä listautujia että hyödyntäjiä. Itse olen tälläkin viikolla moneen kertaan jatko-ohjannut keikkakouluttajakyselyt kyseiselle sivulle. Kaveriyrittäjyys tässä mielessä on vain eduksi. On mainiota sanoa kiitos ei, mutta tässä olisi...

Muitakin mietteitä olisi, mutta ei nyt kaikkea yhdellä kertaa. Nettikäyntikortilta lisää yhteyksiä yms.

Janne, Intunex Oy ystäväyrittäjä esittäytyy

Hei vain,

Kiitos ja onnittelut Eerolle upean konseptin luomisesta! Mielestäni ystäväyrittäjyys heijastaa uudenlaisen yhteistyön aikakauden alkamista. Työelämän tehokkuuden parantaminen perinteisillä menetelmillä, joissa yksilöistä puristetaan mehut irti, on tullut tiensä päähän. Nyt on aika ennen näkemättömälle yhteistyölle! Tämä on myös oman yrittäjyyteni kantava ajatus.

Kuten suuresti arvostamani sosiaalisen median asiantuntija Jere Majava on todennut, me ihmiset olemme luontaisesti syvästi sosiaalisia. Olen vakuuttunut, että sekä työn tuottavuuden lisääminen että inhimillisten voimavarojen valjastaminen suurien yhteiskunnallisten ongelmien ratkaisemiseksi onnistuu sosiaalisten teknologioiden ja niiden mahdollistamien yhteisöllisten toimintatapojen avulla.

Tämä asia saa minut innostumaan. Sosiaalinen media on avannut aivan uudenlaisia ovia elämässäni. Olen tavannut upeita ystäväyrittäjiä ja muita persoonia, joista on tullut minulle erittäin tärkeitä inspiraation lähteitä kuten @PauliinaMakela, @rautasilta, @KristiinaMeme, @raesmaa, @samuliruuskanen ja monta muuta!

Oma taustani on osaamisen hallintaan ja kehittämiseen liittyvistä tehtävistä uravalmentajana, henkilöstökouluttajana ja rekrytoijana. Läpi urani erityisenä kiinnostuksen kohteena minulla on ollut tieto- ja viestintätekniikan hyödyntäminen oppimisessa ja ohjauksessa. Olen ollut mukana CareerStorm Oy:ssa kehittämässä verkkopohjaista urasuunnittelupalvelua ura- ja rekrytointisivustolle Monster.comille. Helsingin yliopistossa olin mukana opetusteknologiapalkinnon voittaneen urasuunnittelua tukevan ammattikuvakoneen suunnitteluryhmässä.

Vuonna 2008 perustin Intunexin ja ryhdyin kehittämään uudenlaista ratkaisua tukea ihmisten välistä yhteistyötä. Keväällä yrityksellä tulee kaksi vuotta täyteen. Pian nähdään, miten hyvin ideamme saa tuulta purjeisiin. Juuri nyt kaikki näyttää todella hyvältä. On pilottiasiakkaita ja Tekeskin päätti lähteä tukemaan meitä. Mutta kuten yrittäjyyteen kuuluu, mikään ei ole varmaa. Ja niin olkoon. Osaltaan siksi tämä onkin niin kivaa ja jännittävää. Tunnen suurta ylpeyttä kuuluessani muiden ystäväyrittäjien joukkoon! Kiitos teille!

Positiivista virettä kaikille keväälle 2010!

Janne Ruohisto, Intunex Oy
http://twitter.com/jpruohisto
http://fi.linkedin.com/in/janneruohisto

torstai 21. tammikuuta 2010

Ystävyysyrittäjyydestä ja Rautasillasta






Ystäväyritys-konsepti on minun mielikuvissani eräänlainen “yritysten facebook”.  Sen sisältäisi välineitä verkostoitumiseen, vertaistukeen, suositteluun, mutta myös projekteihin ja jopa yhteismarkkinointiin. Kaikki ei tietenkään tarvitsisi olla avointa, vaan suunnittelutyötä ystäväyritykset voisivat tehdä myös vain keskenään.
Lisäksi se voisi toimia osaajapankkina 3.0, josta myös palveluiden ostajat voisivat hakea osaajia.
Se pitäisi sisällään eri alojen yrittäjiä, jolloin projektin palaset voisi keräillä sieltä tarpeen mukaan, kuulostella hiukan miten kemiat toimivat ja osaamiset matsaavat ja päräyttää käyntiin vaikka yhteisen tarjouksen tekemisen.
Se voisi sisältää myös avointa keskustelua ja blogeja ja foorumeita eri aloilta. Olen toiminut yksinyrittäjänä nyt kohta kolme vuotta ja ainakin itse olen kaivannut sellaista. Osittain siitä syystä olen niin hyperaktiivinen esimerkiksi twitterissä.
Siinä lyhyesti se mitä olen tästä tähän asti ajatellut.

Yritysesittely

Rautasilta on sosiaaliseen mediaan erikoistunut yritys. Olen taiteen maisteri Lapin yliopistosta ja journalisti Jyväskylän yliopistosta ja ammatillinen opettaja.
Takanani on 16 vuoden mediaopettajanura ja teen opetustöitä yhä yritykseni kautta, eli noin kolmasosan liikevaihdostani.
En osaa mieltää toimintaani minkään perinteisen yritysajattelun kautta vaan enemmänkin elämäntyyliyrittäjyyden.  Olen kohta 47-vuotias ja nykyään mietin mitä kaikkea haluan tehdä ja mitä hiukan osaankin ja kehittelen niistä liiketoimintaa. Olen hyvä ideoimaan ja kova innostumaan, mutta en aina keksi mitä ideoideni kanssa tekisin. Senkin takia olen innostunut sosiaalisesta mediasta.
En hirveästi pohdi yrityskuvaani, vaikka tietysti pitäisi. En varmaan pärjäisi hetkeäkään pääkaupunkiseudulla. Täällä Rovaniemellä olen toistaakseni ainoa alallani, mutta kaupungin mainostoimistot hengittävät niskaan ja vannovat jo sosiaalisen median nimeen.  En pysty yksin niiden kanssa kilpailemaan, joten ystävyysyrittäjyys voisi olla minun liiketoiminnalleni valttikortti. Eli minulla on ihan itsekkäätkin syyt tehdä tätä.
Tule ihmeessä myös Rautasillan faniksi: http://www.facebook.com/rautasilta
Tästä blogista
Tähän blogiin saa kirjoittajatunnukset se joka haluaa. Sana on vapaa. Info(at)rautasilta.com on osoite josta saa kutsun kirjoittamaan.


Eero Leppänen
www.rautasilta.com

keskiviikko 20. tammikuuta 2010

Sinistä merta kohti


Mahtava initiatiivi twitterissä, Eero! Vai oliko se ensin Facebookissa...? Joka tapauksessa, kernaasti mukana sinisen meren strategiaan suuntautuvassa toiminnassa - kehitetään yhdessä uusia palveluita jo olemassa oleville markkinoille sen sijaan että kamppailemme verisesti keskenämme. Jätetään pienen maan kamppailut suurten mediatalojen huoleksi ;).

Esittelyvuorossa Marko Sykkö, ilmestyskirjanpitäjä ja viestintäkonsultti 11 vuoden kokemuksella median ja viestinnän parista. Olen yritykseni Promener Oy:n toimitusjohtaja, ja viimeiset 2-3 vuotta olen hihhuloinut sosiaalisen median parissa. Ensin ison yrityksen sisällä ja myöhemmin ja vakavammin omissa nimissä. Promener tarjoaa viestinnän strategista kumppanuutta, muutosviestinnän konsultointia ja sosiaalisen median implementointia osana viestintäkokonaisuutta.

Nyt meillä on perusteilla kolmen yrityksen yhteisbrändi Tampereella auttaaksemme asiakkaat alkuun ja toimimaan järjestelmällisesti sosiaalisessa mediassa, tehostamaan sisäistä toimintaansa ja hyödyntämään verkoissa lymyävää parvien viisautta.

Mistä lisää tuonnempana.