torstai 21. tammikuuta 2010

Viestinnän suunnittelua ja niitä tekoja

Ystävyydestä ja yrityksestä
Olen yrittäjänä vielä nuori, 2008 vuonna työelämästä irtaantunut yksinyrittäjä. Toki uraa viestinnän parissa on tullut tehtyä kaikkiaan 15 vuotta josta myynnin ja markkinoinnin kanssa naimisissa olen ollut kaikki ne 15 vuotta.


Näiden vuosien aikana olen oppinut, että yrityksen tehtävä on palvella asiakkaansa mahdollisimman hyvin - paremmin kuin kilpailijat. Näin tyytyväinen asiakas ostaa uudelleen. Näiden vuosien aikana olen myös todennut, että yritykset tarvitsevat koko ajan enemmän ja enemmän yhteistyökumppaneita jotka ovat yhdessä kehittämässä yrityksen toimintaa jotta voidaan paremmin ja paremmin vastata asiakkaiden tarpeisiin. Ja tämän reilun vuoden yksinpuurtamisen aikana olen todennut, että yksinyrittäjä tarvitsee niitä kumppaneita vielä enemmän.
Minulla on hyvä ystävä. Ollut ala-asteen 1. luokalta saakka. Lähes 30 vuotta siis. Olemme tiiviisti tekemisissä, mitä enemmän vuosia karttuu. Se on sitä yhteistyötä, tukea, hauskan pitoa ja ennen kaikkea yhteisten intressien kautta uusien ideoiden ja juttujen kehittämistä jottei homma ala tuntumaan liian yksitoikkoiselta. Aina on jotain uutta, kun tapaamme. Ja ystävyydestä olen huomannut, että mitä enemmän siihen antaa, sitä enemmän siitä saa.
Kun nämä kaksi asiaa yhdistetään - ystävä ja yritys - ollaan tekemässä jotain enemmän kuin pelkästään verkostoitumassa. Ystävä on enemmän kuin yhteistyökumppani. Näin näen asian.

Avantium Partner
Yritykseni Avantium Partner on keskittynyt auttamaan yrityksiä liiketoiminnan kehittämisessä viestinnän keinoin. Niin ulkoinen kuin sisäinen viestintä ovat elementtejä joilla haetaan asiakasyrityksille etua kilpailijoihin nähden. Avantium Partner on mukana suunnittelemassa sekä jalkauttamassa suunnitelmaa yhdessä asiakkaan kanssa.

Etsin uusia tapoja tehdä yritystoimintaa tehokkaammin. Verkostoituminen on yksi osa strategiaani jota Ystävyysyritys -konsepti tukisi varmasti. Siksi se kiinnostaa ja nimenomaan näin sosiaalisen median keinoin verkottuminen on haaveenani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti